Wilo Nederland versterkt propositie met overname Wri-Tech

0

Met de recente overname van Wri-Tech heeft pompfabrikant Wilo Nederland, gevestigd in Westzaan, zich versterkt op de Nederlandse industrie-, watermanagement- en farmaceutische markt. Wri-Tech weet zich door de overname op zijn beurt verzekerd van een bredere commerciële en organisatorische basis en daarmee van verdere groei. De twee familiebedrijven blijven als twee aparte BV’s naast elkaar bestaan. Dirk Oorthuizen, tot voor kort directeur/eigenaar van Wri-Tech, blijft als consultant bij het bedrijf betrokken.

Wri-Tech is een service-, onderhouds- en reparatiebedrijf gericht op alle soorten pompen, pompsystemen en geeft advies voor digitale, technische en procesoplossingen. Het bedrijf is gevestigd in Uitgeest en heeft een werkplaats voor alle eerder genoemde werkzaamheden, verleent op locatie service aan pompinstallaties en levert en assembleert deze ook in geval van vervanging of aanpassing. Als volledig (merk)onafhankelijke organisatie verleent Wri-Tech service aan alle pomp- koel- en ventilatiesystemen. Ook service aan andere roterende apparatuur die niet specifiek zijn vernoemd, behoort tot de mogelijkheden.

‘Ons team zal zich thuis voelen bij de nieuwe eigenaar’ 

‘Gedeelde waarde en visie’
Dirk Oorthuizen over de overname: ‘Sinds de oprichting in 2000 heeft Wri-Tech zich altijd gefocust op kwaliteit en gematigde groei. Dat hebben we met name gedaan in markten die van nature minder gevoelig zijn voor verandering. Water, voedingsmiddelen en farmaceutische producten zijn producten die altijd nodig blijven. Het zijn tegelijkertijd markten waar maatwerk min of meer de standaard is. Als leverancier van oplossingen passen Wilo en Wri-Tech uitstekend bij elkaar. Voor mij is het punt gekomen om het bedrijf in handen te geven van een volgende generatie. Het is niet eenvoudig om een familiebedrijf dan onder te brengen bij een ander bedrijf. Dat bleek met Wilo echter allerminst het geval: we delen dezelfde waarden en visie op klantenbinding. Ik ben ervan overtuigd dat ons team zich thuis zal voelen bij de nieuwe eigenaar. De bedrijfsculturen van Wilo en Wri-Tech sluiten naadloos op elkaar aan en beiden weten we ons verzekerd van een bredere basis. Je zou dat een win/win/win-situatie kunnen noemen.’

‘Met deze transactie versnellen we ons groeiplan’ 

Versterking marktsegmenten
Met de overname van Wri-Tech geeft Wilo een natuurlijk vervolg op de groeistrategie in watermanagement en industrie. Kirsten Bradley, managing director van Wilo Nederland over de overname: ‘Wri-Tech is een bestaande servicepartner van Wilo en is van oudsher een bedrijf waar wij een sterke click en uitstekende samenwerking mee hebben. Ook Wilo is een familiebedrijf waar medewerkers het belangrijkste kapitaal vormen. Dat kapitaal verrijken we nu met de kennis en ervaring van een bewezen en vertrouwde partner. Een partner die groot is geworden in watermanagement en industrie en die ook in de farmacie een stevige positie verworven heeft. Ik ben er trots op dat we Wri-Tech binnen de Wilo groep mogen verwelkomen. Met deze transactie versnellen we ons groeiplan. De overname sluit naadloos aan op Wilo’s ambitie om juist in deze belangrijke marktsegmenten verder te groeien. De oplossingen die daar door Wri-Tech worden gerealiseerd, kunnen bovendien als inspiratie gaan dienen voor andere marktsegmenten die Wilo bedient.’

Lees Link magazine digitaal of vraag een exemplaar op: mireille.vanginkel@linkmagazine.nl’

Bestaande relaties behouden
De komende periode zullen Wri-Tech klanten zoveel mogelijk persoonlijk worden geïnformeerd over de overname en de voordelen en mogelijkheden die dat biedt. Tegelijkertijd blijft Wri-Tech onafhankelijk en zal Wri-Tech pompen van andere merken blijven leveren, onderhouden, repareren en hiernaast advies uitbrengen. Ook het praktisch uitvoeren van dat advies om een beter werkend geheel te garanderen voor de klant, ongeacht het gekozen merk. Het advies zal altijd gebaseerd zijn op de juiste apparatuur voor de applicatie. ‘Wij hebben een sterke voorkeur voor kwaliteit en zullen onze overtuiging daarbij aan klanten overdragen’, aldus Dirk Oorthuizen. ‘De bestaande klant- en leveranciersrelatie blijven onveranderd.’ Business as usual zou je kunnen zeggen: uiteindelijk is het altijd de klant die beslist. Kirsten Bradley: ‘Wij blijven de strategie van Wri-Tech voortzetten. Het verder verstevigen en toevoegen van engineering activiteiten, specifieke reparaties, montage, onderhoud en service, vormen een strategische prioriteit. In het uitbouwen van online monitoring van installaties trekken we samen op.’

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.