Webinar 26 september: succesvol verkopen in een nieuwe markt, hoe doe je dat?

0

Beginnen in een hele nieuwe markt is een flinke uitdaging en niet zonder risico. Maar het kan wél, ook zonder enorme promotiecampagnes of eindeloze bel-acties, zo stelt Karen van Riel van marketing- en acquisitiebureau OutdoOutdo is gespecialiseerd in de verkoop van complexe technische producten. ‘Vorig jaar wilde één van onze klanten aan de slag in een nieuwe markt’, vertelt ze. ‘Hij heeft een goedlopend bedrijf dat verpakkingsmachines verkoopt en heeft veel klanten in de farmaceutische industrie. In die markt is hij bekend. Hij kent de klanten en de klanten kennen hem. Maar de kansen voor groei zijn er beperkt. Daarom wilde hij ook aan de slag in de voedselindustrie. Daar was zijn uitgangspunt alleen heel anders.’

Outdo heeft de verpakkingsondernemer geholpen binnen te komen op die voor het bedrijf volkomen nieuwe markt en dat is volgens Van Riel helemaal gelukt. ‘Om echt marktaandeel op te bouwen in die nieuwe markt, heeft hij tijd nodig. Maar de allerbelangrijkste stap heeft hij gezet: hij is in gesprek met de juiste mensen. Op basis van de gesprekken die hij nu voert, kan hij zijn strategie verder aanscherpen. Als de eerste projecten in de voedselindustrie rond zijn, kan hij die als referentie gebruiken. En zo verder.’

Hoe dat ‘binnenkomen in een nieuwe markt’ in zijn werk gaat legt Van Riel uit tijdens een webinar, op 26 september om 1300 uur.

Daar kan de toehoorder ondermeer ontdekken wat de meest gemaakte fout is waardoor ondernemers in de techniek vastlopen als ze nieuwe markt willen betreden. En leren van nodig is om de stap te maken naar structurele interesse vanuit een nieuwe markt. Ook wordt uit de doeken gedaan hoe die verpakkingsmachinebouwer in gesprek is gekomen met beslissers in de voedselindustrie.

Schrijf je gratis in via deze link.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics