Wanneer kan supplychain management zonder manager?

0

De klant klikt op ‘bestellen’ en binnen 24 uur wordt het gevraagde afgeleverd. In de B2C is dat allang mogelijk, zeker als het standaardproducten betreft. Maar in de B2B is dat absoluut nog geen realiteit, vooral als het klantspecifieke zaken aangaat. Dan is de automatische supply chain nog ver weg. Maar hoe ver precies? En wat zijn precies de barrières: zijn het de data? Zijn die niet zuiver genoeg? Ligt het aan een gebrek aan bereidheid ze aan toeleveranciers beschikbaar te stellen waardoor die niet kan forecasten? En zijn er nu al voorbeelden te vinden van automatische B2B-toeleverketens waarin een online verstuurde klantspecifieke order volstrekt zonder tussenkomst van inkopers, accountmanagers en supply chain managers tot een uitlevering leidt, exact op tijd en de juiste plek en helemaal volgens de specificaties?

Thema van Link magazine van deze maand, vraag exemplaar aan! Mireille.vanginkel@linkmagazine.nl

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.