Twinsense blijft zichzelf, Twinsense 360 wordt Total Reality

0

Het waren altijd al twee bedrijven. Twinsense BV is het fullservice online communicatiebureau dat in 2005 werd gestart door Maurice Kruse.  Twinsense 360 BV is de spin-off die in 2015 werd gestart door Kruse en Albert Hoekstra.

Waar Twinsense zich bezighoudt met marketing voor het MKB, werd de doelgroep van Twinsense 360 steeds industriëler. Twee verschillende bedrijven dus, met bijna dezelfde naam. Maar vanaf nu niet meer. Kruse en Hoekstra hebben besloten om Twinsense 360 om te dopen tot Total Reality.

 “Wat begon met 360 graden-video’s, is uitgegroeid tot een XR-bedrijf dat zich richt op MKB-plus; industrie,” legt Kruse uit. “Virtual reality, augmented reality en mixed reality worden gecombineerd tot XR en dat biedt oplossingen voor de industrie- en detailbranche. Twinsense is echter een fullservice online-marketingbedrijf dat marketing realiseert voor het MKB. Héél andere takken van sport dus. De naamswijziging gaat verwarring wegnemen.”

 Twinsense blijft dus zichzelf?

“Inderdaad. Twinsense blijft een fullservice mediabureau met gespecialiseerde mediaprofessionals, dat voor een vast tarief alle online marketingactiviteiten faciliteert. Zowel de marketing binnen de website, technische wijzigingen voor een hoge Google-positionering als het produceren van periodieke video’s worden verzorgd door Twinsense. Elke maand komt onze marketeer bij onze klanten op kantoor om de status door te spreken en nieuwe strategieën op te stellen voor de komende periode.”

 En wat gebeurt er met Twinsense 360?

“Dat krijgt de naam Total Reality en blijft XR-oplossingen voor de industriële sector leveren. Total Reality creëert virtual & augmented reality experiences en specialiseert zich in het visualiseren van VR- en AR-data binnen de industrial lifecycle. We bieden oplossingen voor Pototyping, Proces optimalisation, Maintanance & support, Train & Educate, Marketing & Sales. Total Reality ontwikkelt apps voor onder meer de Oculus Go en Oculus rift, HTC Vive, Hololens en App’s voor mobile devices.”

 Is daar een voorbeeld van?

Autoliv, specialist op het gebied van veiligheidssystemen in de automotive industrie, voert crashtesten uit met behulp van een software die wij voor de Microsoft Holololens hebben geschreven. Doordat wij de afmetingen en posities van de installatie in AR visualiseren, kan er nu snel en efficiënt worden getest. Geen vertraging meer bij het installeren van een dummy én minder papierwerk. Zo brengen we database-informatie terug in de realiteit. Dat biedt bij héél veel industriële processen een oplossing.”

De totale organisatiestructuur bestaat uit een team van achttien specialisten die vanuit twee vestigingen in Enschede en Amsterdam klanten uit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk bedienen.

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.