Thema Link magazine juni/juli: Zijn familiebedrijven toekomstigbestendiger?

0

Zijn familiebedrijven nog wel van deze tijd? Ze zijn gericht op de lange termijn en financieren zich vaak conservatief. Maakt ze dat crisisbestendiger, omdat ze meer vet op de botten hebben dan het op snelle groei, met vreemd vermogen gefinancierde niet-familiebedrijf? Of gaat die ‘zuinigheid’ ten koste van het innovatievermogen waardoor ze de vaart van de markt op den duur niet bij kunnen benen? En ook cruciaal: hoe zit het met de opvolging?

O.a.:

Coverartikel President Joop Roodenburg van Huisman: Wij zijn financieel gezond, maken af wat we afspreken.

Tembo Group groeit en procesautomatisering moet dat bestendigen.

NTS Group: Beheerste groei in de hightechwereld vergt stuurmanskunst.

Value added insourcing: Machinebouwer Voortman insourcet met partners Eplan en Rittal.

Fokko Leutscher, president Mechatronics Division, Frencken Group: ‘Het eenvoudigst is als iedereen z’n eigen boontjes dopt, maar dat kán niet meer’

Familiebedrijf in industriële naaimachines laat zich meer zien,  Habraken gaat voor groei, op elk vlak.

Henk Dijkman (TEMA) ‘verliest zelden een opdracht’ dankzij detailkennis van klant en concurrent: ‘Ik weet dat ik al de goedkoopste ben’

Vier scenario’s ABN AMRO voor post-corona ondernemen: Hoe dan ook: investeer in innovatie en werk samen!

PROCESOPTIMALISATIE Hordijk Groep is klaar voor een flinke groei: Nieuwbouw gereed, I-Make geïmplementeerd

KETENINTEGRATIE Ventinova en Unitron weten samen productie te vervijftienvoudigen: ‘Onderlinge afhankelijkheid is niet vreemd in een hechte toeleverketen’

STRATEGIE SAS Institute biedt maakbedrijven digitale strategie: ‘Analytics voegt in 99 procent van de gevallen waarde toe’

IBS Precision Engineering vindt in Bosch Rexroth goede partner in ultraprecisie: ‘Onze tijdwinst? Van drie weken naar twee seconden’

DUURZAAMHEID Zsilt, Timmerije en Morssinkhof upgraden plastic afval tot strandspeelgoed: Naar een circulaire leefwijze aan zee.

STRATEGIE Confed, leverancier van elektronica, wil groeien in het mid-end en high-end segment: Partnerschap over de volle breedte van de waardeketen.

STRATEGIE Siemens Nederland onder leiding van verbinder Dirk De Bilde: ‘Polarisatie komt van mensen van buiten’

PROCESOPTIMALISATIE Voorkeur monteurs doet VMI kiezen voor SmartBin van Jeveka: Nooit meer misgrijpen

Verdienmodel Switch MTEE: Van Turbodiesel naar turbobenzine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.