Systeemdenken: Een holistische kijk op de complete waardeketen

0

Om de machinebouw competitief te houden is een – zo holistisch mogelijke – kijk nodig op de complete waardeketen. Een multidimensionale, ketenintegrale wijze van het definiëren van de functie die de klant vraagt en van het zoeken naar de oplossing daarvoor.

Lees Link magazine digitaal of vraag een exemplaar op: mireille.vanginkel@linkmagazine.nl

Zo ontstaat een oplossing die optimaal rekening houdt met de technologische specialismen van de toeleveranciers en met de functionele eisen vanuit de markt van de klant en zelfs diens klant. Maar hoe ontwikkel je nu zo’n holistisch perspectief en wat voor competenties zijn er nodig in je organisatie? Ondersteunt de verdergaande digitalisering en het toenemende belang van software zo’n holistische benadering? Mag je die – behalve van de oem’er – ook verwachten van de 2nd en 3trd tier supplier?

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.