Michiel Muller: “Als je met een innovatie komt die voordeel biedt, veranderen consumenten vanzelf hun gedrag.”

0

 Michiel Muller brak het monopolie van de ANWB met Route Mobiel, dreef grote spelers als Shell en BP tot wanhoop met zijn onbemande Tango tankstations en wil het nu Albert Heijn en Jumbo lastig maken met online supermarkt Picnic. Maar volgens serial entrepreneur Michiel Muller is het niet zijn doel om gevestigde organisaties te ontwrichten. Muller:

“Als je met een innovatie komt die voordeel biedt, veranderen consumenten vanzelf hun gedrag.”

Dat is ook meteen de belangrijkste les van Muller. Zijn nieuwe start-up Picnic is daar het schoolvoorbeeld van. De online supermarkt bezorgt boodschappen gratis en op tijd thuis. En altijd voor de laagste prijs. Bestellen kan eenvoudig via de app.

“We sjouwen al jaren met zware boodschappen of moeten uren wachten op de bezorger, met Picnic is dat verleden tijd. We hebben het concept vanaf de start samen met een groep consumenten ontwikkeld. Het grootste verschil zit ‘m in het bezorgmodel. Dat van Albert Heijn is erg duur en niet efficiënt. Wij gaan niet telkens op en neer, maar rijden op vaste routes en tijden.”

Picnic is al een groot succes in Amersfoort. Het komende jaar zullen de elektrische miniatuurversies van de vertrouwde SRV-wagen ook in andere steden verschijnen.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics