Internationale expansie van 247TailorSteel

0

247TailorSteel, specialist in op maat gemaakte metalen platen, buizen en gebogen onderdelen, zet zijn internationale expansie voort. Omdat de vestiging in Bremen (D) alweer uit haar jasje is gegroeid, verhuisde 247TailorSteel GmbH naar een groter pand (bijna 8.000 vierkante meter) in het nabijgelegen Oyten. Sinds april is ‘Oyten’ al operationeel en in september volgde de officiële opening. De productiecapaciteit in Duitsland is daarmee verdrievoudigd en naast lasersnijders komen er ook kantbanken te staan. Het aantal medewerkers is 55 en dat aantal neemt rap toe, want er zijn al weer plannen voor verdere uitbreiding met nog eens 4.000 vierkante meter volgend jaar. De Duitse markt is net zo ontvankelijk voor het concept van 247TailorSteel, met een volledig gedigitaliseerd orderproces, als de Nederlandse, verklaart salesmanager Ferdinand Nibbeling. ‘Toen we elf jaar geleden in Varsseveld startten, was er nog een verschil, omdat Nederland van nature wat meer open staat voor vernieuwing. Duitse mkb’ers hebben het volledig digitaal werken nu ook geaccepteerd. De Duitse directeur-eigenaar kruipt soms ook ’s avonds of in het weekend achter zijn computer om een bestelling bij ons te doen. Wel hebben we, net als in Varsseveld, een grote presentatie- en ontvangstruimte voor klanten, die vaak toch willen zien hoe wij werken.’
Inmiddels heeft 247TailorSteel (totaal nu 350 medewerkers) al concrete plannen voor volgende vestigingen in Duitsland, meldt Nibbeling. Die komen in Nordrhein-Westfalen en in de buurt van Stuttgart. ‘En in België geven we commercieel vol gas. Op termijn kan daar ook een vestiging komen en vervolgens willen we de Franse markt op.’ Intussen blijft ook ‘Varsseveld’ uitbreiden. ‘Wij onderscheiden ons met capaciteit, dus moeten we met de booming markt meegroeien.’ In twee fases komt er een hal bij waar onder meer de buislasers, die nu nog in Winterswijk staan, worden opgesteld.
In Oyten komen geen buislasers. Duitse klanten kunnen wel gesneden buizen bestellen, die dan vanuit Nederland worden geleverd. Dat past in de plannen van oprichter Carel van Sorgen voor het uitwisselen van capaciteit tussen de vestigingen. ‘Nieuwe locaties plannen wij vlak bij de snelweg, zodat we onze vestigingen kunnen balanceren qua capaciteit door ’s nachts met halffabrikaten te gaan rijden. Op termijn willen we dat met autonoom rijdende vrachtwagens doen. Voor de snelweg zal daar het eerst vergunning voor komen.’ Er wordt nu al tussen Varsseveld en Oyten gereden, meldt Nibbeling. ‘Voor zeldzame materialen, die we niet overal op voorraad hebben, combineren we opdrachten. En voor geslepen rvs bijvoorbeeld is het materiaal in Nederland en Duitsland net iets anders. Wij kunnen er dan rekening mee houden als een Nederlands bedrijf aan een Duitse klant moet leveren. We organiseren de groep zeer efficiënt.’

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.