Heliox levert electrische laadsystemen voor volvo bussen in Luxemburg

0

Wolfgang Schroeder, directeur, Sales-Lentz Autocars

Heliox heeft de opdracht ontvangen om drie Heliox Fast Charge Systems te leveren en te installeren met de OpenCharge open interface aan Sales-Lentz.
De systemen worden Q2 2017  geleverd, waarbij een van de systemen zich bevindt bij het depot van Sales Lentz. Volvo levert 4 volledige elektrische bussen aan Sales Lentz.

“Met deze nieuwe, efficiënte technologie die door Volvo is ontwikkeld, bevordert Sales-Lentz de ambitie van de stad Differdange om duurzame veranderingen op te bouwen voor het vervoer van personen en de verbetering van de kwaliteit van leven voor de burgers. Change is de ouder van de vooruitgang, “zegt Wolfgang Schroeder, directeur, Sales-Lentz Autocars.
“We hebben jarenlang beziggehouden met een ambitieus plan om onze stad duurzaam voor te stellen. Gekozen “Differdangechange”, we willen de effectiviteit van al onze acties heroverwegen, met name ons stadsvervoer “Diffbus”, gratis aangeboden aan alle burgers en bezoekers van Differdange. Wij zijn er trots op dat onze stadsbus in een pioniersysteem kan worden voortgezet en Deelnemen aan een voorbeeld in Luxemburg, samen met haar belanghebbenden, om onze woonstad en onze omgeving te behouden “, zegt Roberto Traversini, burgemeester van de stad Differdange.

“Elektrische bussen zijn een kostenefficiënte oplossing voor steden om de problemen van slechte luchtkwaliteit en geluid te verminderen. Emissievrije, stille bussen openen ook hele nieuwe mogelijkheden voor stadsplanning, “zegt Håkan Agnevall, president Volvo Buses.

Dit project markeert voor Heliox als wereldwijde marktleider in laad systemen in het openbaar vervoer, mijnbouw en havenuitrusting, het begin van de samenwerking met de Volvo-bus en -operaties in Luxemburg. We zijn er trots op deze sterke partners te hebben gevonden voor dit project, waar onze visie op een toekomstige elektrische mobiliteit gebaseerd is op solide kwaliteit, hoge capaciteit en efficiënte lading wordt gedeeld.

De bussen worden belast met de mogelijkheid om op te laden (snel opladen bij eindstops). Om de introductie van elektrische bussystemen in Europese steden te vergemakkelijken, hebben Volvo en Heliox samen met diverse andere bussenfabrikanten en laadinfrastructuur dit voorjaar overeenstemming bereikt over een open standaardinterface tussen elektrische bussen en laders. Het OppCharge-systeem omvat automatisch contact opnemen met een stroomafnemer, draadloze communicatie, contactplaten en infrastructuurapparatuur die automatisch contact opneemt met een stroomafnemer. Aangezien de apparatuur beschikt over gestandaardiseerde open architectuur, kan elke stad zijn eigen individuele keuze maken van de aanbieder van laadinfrastructuur. Dit betekent ook dat dezelfde laadstations kunnen worden gebruikt door geëxploiteerde bussen van veel verschillende merken.

Over Heliox Fast Charge Systems
• Globale marktleider met grootste geïnstalleerde basis in Megawatt.
• Unieke combinatie van depot laden systemen van 25 tot 150kW en Opladen met opladen tot 450kW.
• Ontworpen voor hoge efficiëntie en robuustheid, TüV, CE gecertificeerde serieproductie.
• Lid van Europees normalisatie-initiatief van laadinfrastructuur en busfabrikanten voor interoperabiliteit, conform IEC 61851, de internationale norm voor het snel opladen van elektrische voertuigen.

Volvo 7900 Electric
• Elektrische twee-assige 12 meter lange stadsbus met lage vloer en drie deuren.
• 80% lager energieverbruik dan een bijbehorende dieselbus.
• Rustige, emissievrije werking.
• Uitgerust met een elektrische motor en lithium-ion batterijen.
• De batterijen kunnen in drie tot zes minuten op de eindstop worden geladen.
• Helder en luchtig interieur.
• 85 passagiers.
* Oplaadtijd hangt af van de topografie, de belasting en de klimaatomstandigheden.

OppCharge
• Open de interface tussen het laadstation en het voertuig.
• Biedt oplaadvermogen tot 450 kW.
• Het opladen duurt 3 tot 6 minuten.
• Omgekeerde pantograaf maakt gebruik van een low-cost en low-weight interface op het dak van de bus.
• Conductieve statische oplading met stroomafnemer, waarbij de communicatie tussen de bus en het laadstation via WiFi wordt uitgevoerd.
Google Translate voor bedrijven:Translator ToolkitWebsite Translator

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.