Een STEM voor industriële marketeers

0

Het STEM Industrial Marketing Centre is een landelijk kenniscentrum en netwerk van professionals in industriële marketing, sales, innovatie en leiderschap. Het organiseert masterclasses, cursussen en workshops. Zeker de moeite waard en voor ons van toegevoegde waarde, zegt Maarten Hummelen, marketing director en mede-eigenaar van GSE Dispensing in Brummen. Zijn bedrijf ontwikkelt en levert doseer- en mengmachines voor inkt in de grafische industrie. Hummelen werkt er sinds 2004 en was in 2006 betrokken bij de verzelfstandiging waarbij het via een management buy-out werd ‘losgekoppeld’ van toenmalig eigenaar Stork. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld van een traditionele machinebouwer tot een wereldwijde ‘aanbieder van totaaloplossingen voor de drukindustrie’. ‘We richten ons met name op verpakkingsdrukkerijen. GSE Dispensing bouwt niet alleen machines om inkt in alle mogelijke kleuren te mengen, maar levert daarbij ook geavanceerde software voor het hergebruiken van de rest-inkt, zegt Hummelen. Bij het bedrijf werken 35 mensen.

Hummelen is sinds 2009 – enthousiast – zelfstandig lid van het STEM Industrial Marketing Centre in Voorburg, een kenniscentrum dat in 1987 werd opgericht als Stichting Techniek en Marketing. Hummelen roemt de vier jaarlijkse masterclasses van STEM. Daar worden onderwerpen behandeld, specifiek voor industriële marketeers. ‘Het is voor mij de perfecte manier om nieuwe marktideeën op te doen en in contact te komen met collega’s. Je loopt toch tegen dezelfde dingen aan. Door mee te doen aan zo’n masterclass blijf je bij. Je kunt sparren en ontmoet nieuwe mensen. Ook altijd handig.’

In zijn eigen werk bij GSE Dispensing maakt hij zeker gebruik van de kennis die hij bij STEM heeft opgedaan. ‘Het idee van de customer journey, waarbij je de klant aan de hand van een aantal fases in een zogeheten klantreis meeneemt, heb ik via STEM omarmd. En ik heb bijvoorbeeld de workshop Contentmarketing gevolgd. Die kennis pas ik onder andere toe in de blogs die we schrijven. Ik heb er geleerd over propositiedenken. Daarin zijn we nu verder dan onze concurrenten, en dat is mede te danken aan STEM. Ik vind het zeker een centrum met toegevoegde waarde.’ Op 17 mei organiseert STEM opnieuw een masterclass over branding in de technische B2B.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics