De F3 Hydrauliek Truck Pomp van Parker Hannifin levert aanzienlijke brandstofbesparing op.

0

Vaak worden pompen gebruikt die altijd draaien wanner de motor van de truck ook draait. Als de truck rijdt en er geen vermogen nodig om bijvoorbeeld containers te handelen, draait de pomp gewoon door. Hierdoor gaat kostbare energie verloren. De F3 pomp lost al deze problemen op.

De F3 Hydrauliek Truck Pomp van Parker Hannifin is makkelijk in en uit te schakelen. Het unieke ontwerp maakt het mogelijk om de pomp in te schakelen zonder dat de motor uitgeschakeld hoeft te worden en ondersteunt een aanzienlijke brandstofbesparing.

De Parker F3-pomp is ontwikkeld om direct aan de motor PTO gemonteerd te worden en kan worden ingeschakeld wanneer de bestuurder hydraulische vermogen nodig heeft en worden uitgeschakeld wanneer het hydraulische vermogen niet meer nodig is.

De F3 biedt extreme prestaties en is betrouwbaar. De opbrengst van de pomp is maar liefst 185 l/min bij maximaal 400 bar en. is toepasbaar voor de meest veeleisende trucktoepassingen.

Wanneer een pomp rechtstreeks wordt gemonteerd aan een motor PTO maar niet kan worden uitgeschakeld kunnen zelfs kleine ongelukjes, zoals een gescheurde slang, met alle nadelen in de vorm van hoge reparatiekosten en kosten voor stilstand. De nieuwe F3 pomp koppel je gewoon los en vervolg je zelf de weg naar de werkplaats. Dit verhoogd dus uw productiviteit en efficiëntie.

Het unieke ontwerp met ingebouwde mechanische koppelingen maakt de F3 pomp extreem licht, compact en makkelijk te installeren op de meest voorkomende truck motoren.

Een brandstofbesparing van 0,6% lijkt niet veel, maar voor de gemiddelde truck kan dit oplopen tot 200 tot 300 liter minder dieselbrandstof in één jaar. Dit resulteert tevens in een vermindering van uitstoot van broeikasgassen en fijnstof. Allemaal dankzij de nieuwe F3 pomp die volledig wordt afgekoppeld als hij niet wordt gebruikt.

Vergeleken met een conventionele hydrauliek pomp in onbelaste positie genereert de nieuwe F3 generatie aanzienlijk minder lawaai in uitgeschakelde stand (vergeleken met een hydraulische pomp in de „bypass mode“). De bestuurder is vrij om de pomp in te schakelen als hij zijn werkplek benadert, zonder de motor uit te hoeven schakelen.

Indien het hydraulische systeem is uitgerust met een noodstop (wanneer de hydrauliek pomp is geïnstalleerd in de motor PTO) maakt een mechanische koppeling in de F3 pomp het mogelijk om de hydrauliek pomp los te koppelen van de dieselmotor

De F3 pomp is beschikbaar in twee slagvolumes, F3-081 en F3-101 en dankzij zijn eigenschappen perfect te gebruiken voor haakarm systemen, portaal systemen en kippers.

 

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.