Gerard Schouten van Dutch Water Technologies spreekt tijdens DISCA 2016.

0

Dutch Water Technologies (DWT) zit in de fase van snelle opschaling. Snelheid is daarom een belangrijke onderscheidende factor voor het Friese bedrijf.

Dutch Water Technologies bestaat uit drie scale-ups – Aqana, Biotrack en Salttech – die initieel gecoacht en gefinancierd zijn door de drie partners: Gerard Schouten, Antoine Engelaar en Reimond Olthof. Ze werken samen in Westt, een incubator die diverse zeer jonge watertechnologieën in ontwikkeling heeft die bij voldoende resultaat ook zullen leiden tot technologiebedrijven zoals Aqana, Biotrack en Salttech. ‘Deze technologieën zijn stuk voor stuk disruptief en geschikt voor industriële markten en variëren van desinfectietechnologie tot ‘waste2product’-concepten’, aldus Gerard Schouten. DWT heeft inmiddels een tweede vestiging in de VS (Texas) en verkoopactiviteiten in Spanje, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Klanten heeft de groep over de hele wereld.

Deelnemers Talkshow DISCA 2016

LinkMagazine DISCA15, Dutch Industrial Suppliers Awards 2015, Utrecht Mereveld

LinkMagazine DISCA15,
Dutch Industrial Suppliers Awards 2015,
Utrecht Mereveld

Onze twee gevatte, maar ook kritische hosts – Arjan van Weele (NEVI-hoogleraar inkoopmanagement aan de TU/e) en zijn professorale collega Maarten Steinbuch, eveneens van de TU/e, actief in ondermeer onderzoek naar automotive en robotica – zullen topondernemers ondervragen over hoe zij met snelheid omgaan in de ruimste zin van het woord. Aan tafel deze middag: Gerard Schouten (ceo van Dutch Water Technologies, waarvan bedrijven als Aqana, Biotrack en Salttech deel van uitmaken). Peter Jacobs (cio bij ING Bank Nederland), Jeroen Slobbe(managing director TDC, onderdeel van de ITM Group) en last but not least Willem Bulthuis (ceo van het Duitse WBX Consulting).

Aansluitend op de talkshow, tijdens het diner, zullen de Dutch Industrial Suppliers & Customer Awards in de categorieën Best Knowledge en Best Logistics worden uitgereikt aan twee toeleveranciers, die zich bij eigen klanten en jury onderscheiden hebben met hun proactieve opstelling, hun voortdurende inzet om product- en productietechnologie verder te verbeteren, leverbetrouw-baarheid te verhogen en kostprijs en doorlooptijd te reduceren.

Ook wordt, voor de vijfde maal, de Best Customer Award uitgereikt, een prijs voor die klant die zijn leveranciers de ruimte geeft voor het ontplooien van hun sterktes, die gericht is op een gelijkwaardige langetermijnsamenwerking, open communiceren en afspraken nakomen.

In de oktober uitgave van Link magazine een uitgebreid interview.

Aanmelden voor de Talkshow en de DISCA 2016

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics