DDW: eigen product, droom of nachtmerrie?

0

Ondanks het feit dat een oem’er anders denkt dan een toeleverancier en dat een productintroductie veel geld kost, zijn er wel degelijk voorbeelden van succesvolle transformaties. Vaak wordt het nieuwe product ondergebracht in een eigen bv en is het bedrijf niet meer zodanig herkenbaar als de oude toeleverancier. Fijnmechanicabedrijf Code-P West bijvoorbeeld bouwt en verkoopt onder de merknaam Builder 3D een 3D-printer voor thuisgebruik. En de Hilmar Group omvat zowel toeleveranciers, Hilmar Industries en Hilmar Projecten, als oem’ers, Inmaco en Hilmar Boatlifting. Kunststofbewerker Promolding produceert in een partnership de vliegtuigtrolley van AeroCat en SPICE. Een ander bekend voorbeeld is Phenom-World, dat is ontstaan uit een samenwerking van diverse toeleveranciers van FEI, zoals NTS, Sioux en Benchmark.

Tijdens de Dutch Design Week (DDW, 17-25 oktober) organiseerde sectorspecialist David Kemps van ABN AMRO samen met GBO Design een bijeenkomst voor industriële ondernemers over het thema ‘Eigen product: droom of nachtmerrie?’.

 

 

 

 

 

 

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics