26 t/m 28 september 2016, economische missie naar Zuid-Korea met Mark Rutte.

0

Voor Nederland staat Zuid-Korea in de top 3 van belangrijkste exportlanden in Azië. De uitvoer naar Zuid-Korea is in de periode 2010-2015 met 31% gegroeid. In 2015 groeide de uitvoer met maar liefst 14% ten opzichte van het jaar ervoor.

De Zuid-Koreaanse economie ontwikkelt zich in razend tempo en staat qua omvang op plaats 11 van de wereldranglijst. In het huidige economische klimaat staan high-tech, innovatie, gezondheid en internationaliseren centraal. Deze koers biedt goede kansen voor Nederlandse ondernemingen, universiteiten en (kennis)instellingen.

Op de landenpagina Zuid-Korea vindt u meer informatie.

De missie richt zich in de eerste plaats op bedrijven en kennisinstellingen uit de kansrijke topsectoren agri & food, tuinbouw & uitgangsmaterialen, hightech systemen & materialen (HTSM) en de creatieve industrie.

zuid koreaDeelname staat open voor organisaties uit andere sectoren. Voor hen worden, behalve individuele matchmaking, geen aparte programma’s georganiseerd.

Agri & food, tuinbouw & uitgangsmaterialen

De Koreaanse regering wil de landbouwproductie aanzienlijk opvoeren door gebruik van hoogwaardige materialen en verdergaande automatisering. De Nederlandse agrarische sector staat in hoog aanzien in Zuid-Korea. Ook zijn er kansen in de tuinbouwsector, bijvoorbeeld op het gebied van beschermde tuinbouw. De vraag naar kostenbesparende producten en installaties stijgt. Hier liggen kansen voor leveranciers van agro-installaties, automatisering in productie, verwerking en logistiek. Het bezoek van staatssecretaris Van Dam zal in het teken staan van samenwerking op het gebied van innovatie in diverse sectoren en landbouwontwikkeling.

HTSM: in het bijzonder smart industry (big data, smart mobility)

Door een uitstekende internetinfrastructuur en grote overheidsinvesteringen is de big data markt in Zuid-Korea gestegen naar ongeveer € 170 miljoen in 2015. Verschillende onderzoekscentra zijn opgezet, en projecten in onder andere transport, gezondheidszorg en industriële processen zijn gestart. Zuid-Koreaanse overheidsorganisaties stellen informatie online beschikbaar (open data). En bij vervoersproblemen, zoals files en ongevallen, kijkt het land naar ict-oplossingen. Ook de grote Koreaanse automerken en electronicaconcerns participeren volop in de smart industry. Een kijkje in de Koreaanse big data smart mobility keuken kan leiden tot nieuwe inzichten en gezamenlijke projecten.

Creatieve industrie, waaronder architectuur, urban design en gaming

Seoel en andere Koreaanse metropolen willen een leefbare ‘urban’ omgeving waarbij groen, vrijetijdsbesteding, ontspanning en culturele activiteiten een grote rol spelen. Er wordt veel ondernomen om dit te realiseren. Korea zoekt partners in dit proces. Ook is Korea het mekka voor e-sports. De focus van gaming verschuift van PC naar mobiel. De mobile gamemarkt groeit nog steeds. Koreaanse bedrijven zoeken naar buitenlandse publishers. VR is ook in opkomst. De VR-bril is beschikbaar, maar het ontbreekt aan content. Korea zoekt niet alleen naar visuele content, maar ook naar randapparatuur die de VR-beleving vergroot.

Programma

Tijdens deze missie kunt u uw bedrijf of instelling bekendheid geven in Zuid-Korea. U krijgt de kans om kennis te maken met potentiële Zuid-Koreaanse partners. Denk hierbij aan:

  • individuele matchmaking, gekoppeld aan een aantal sectorale seminars;
  • netwerkactiviteiten;
  • bedrijfsbezoeken per aandachtsgebied;
  • gelegenheid om bijvoorbeeld contracten of MoU’s te ondertekenen in het bijzijn van minister-president Mark Rutte.

Bekijk hier het voorlopige programma .

Kosten

De kosten van deelname bedragen € 950 per bedrijf (maximaal 2 deelnemers per bedrijf). Bij meer dan 2 deelnemers per bedrijf bedragen de meerkosten € 475 per extra deelnemer. Om deelname van vrouwelijke ondernemers te stimuleren geldt voor deze specifieke doelgroep tot medio maart 2017 een korting van 50% op de deelnemersbijdrage.

Inclusief is de deelname aan de collectieve programmaonderdelen, individuele matchmaking, vermelding van uw bedrijfsprofiel in het missieboekje, collectief lokaal vervoer en lokale ondersteuning door de organisatie. Reis-, verblijfs- en eventuele tolkkosten zijn voor eigen rekening. Een reisbureau is gevraagd een reisarrangement samen te stellen.

Deelname is op basis van volgorde van aanmelding en de genoemde sectoren verdienen de voorkeur.

Aanmelding

Meld u aan voor deze missie. De inschrijving sluit op 5 augustus 2016.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze economische missie neemt u contact op met:

Maurits Berger
T 088 042 51 79
E maurits.berger1@rvo.nl

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics