THEMA  RADICAAL TRANSFORMEREN, JUIST ALS HET (NOG) GOED GAAT

0

De toenemende grondstoffenschaarste, CO2– en afvalproblematiek, de snelgroeiende en vergrijzende wereldbevolking en consumenten die het allemaal totaal anders willen. Het aantal drivers om de wijze waarop we produceren en consumeren rigoureus op de schop te nemen, is nog nooit zo groot geweest. Dat geldt ook voor de enablers: de razendsnelle ontwikkelingen in software (digitalisering), disruptieve technologieën, businessmodellen en duurzame, circulaire ketensamenwerkingsvormen. Door die ongekende dynamiek moet elke organisatie, groot en klein, uit haar comfortzone komen: met louter het doorontwikkelen van de producten en diensten die je vanuit het verleden succes hebben gebracht, ga je het in de toekomst niet redden. Grote uitdaging: zodanig transformeren, zoveel mogelijk gebaseerd op technologie en competenties die je in huis hebt, dat je straks (ook) in heel nieuwe product- of marktsegmenten excelleert. Link Magazine vond voorbeelden van maakbedrijven die dat pad bewandelen, de een succesvoller dan de ander, en legde een vinger op de do’s en don’ts.

Thema Link 3 2017.

Share.

Reageer

CAPTCHA Image

Reload Image